Regulamin
REGULAMIN PRALNI
- Warunkiem przyjęcia odzieży do prania jest zapoznanie się przez klienta z regulaminem pralni. Klienci zlecając usługę pralniczą potwierdzają zapoznanie się z warunkami Regulaminu Pralni.
- Pralnia przyjmuje do prania wyłącznie garderobę posiadającą oznakowanie fabryczne zawierające:
- skład surowcowy produktu,
- sposób konserwacji produktu
- Garderobę nie posiadającą takiego oznakowania przyjmujemy wyłącznie na odpowiedzialność klienta.
- Dowód przyjęcia odzieży do prania (paragon lub inny dokument dot. wydania rzeczy wraz z numerem) jest jedynym dokumentem upoważniającym do odebrania odzieży.
- Wysokość opłat za usługi określa cennik pralni. W przypadku artykułów nieobjętych cennikiem, cenę za usługę określa indywidualne personel pralni.
- Termin wykonania usługi ustalany jest każdorazowo z Klientem, w przypadku oddania i odbioru rzeczy w tym samym dniu, Pralnia nalicza dodatkową opłatę w wysokości 50% wartości zlecenia (tzw. usługa express).
- Opłata za usługę wykonywaną w punktach pralniczych, pobierana jest z góry (płatność gotówką albo kartą płatniczą). Wyjątek stanowi opłata za pranie dywanów, która jest pobierana przy odbiorze. W szczególnych przypadkach, np., gdy przyniesiony do prania asortyment wykracza poza pozycje wymienione w cenniku lub też ze względu na wyjątkowe gabaryty przyniesionych do prania tekstyliów, opłata za usługę może zostać ustalona indywidualnie przez personel pralni.
- W przypadku skorzystania przez Klienta z opcji odbioru i dowozu rzeczy do jego miejsca zamieszkania lub pracy, płatność za usługę może zostać na życzenie klienta dokonana w momencie zwrotu prania (płatność gotówką lub kartą).
- W przypadku, gdy po wcześniejszym umówieniu wizyty dotyczącej zwrotu prania, pracownik dowożący pranie nie zastanie żadnej osoby mogącej odebrać pranie lub osoba taka nie będzie w stanie zapłacić za usługę, Pralnia ma możliwość doliczenia do rachunku 30 zł dodatkowej opłaty.
- Odbiór i dowóz prania odbywa się w granicach administracyjnych miast: Gdańsk, Gdynia, Sopot. Istnieje możliwość odbioru i dowozu prania z dalszych rejonów jedynie po akceptacji ze strony Pralni. W takim przypadku Pralnia może ustalić z Klientem indywidualne warunki płatności.
- Minimalna kwota zamówienia w usłudze prania z odbiorem i dowozem wynosi 80 zł. Klient może zamówić usługę prania, o wartości mniejszej niż 80 zł – w takim przypadku usługa zostanie zrealizowana z płatnością według wzoru: cena wg cennika za oddane do prania rzeczy + kwota stanowiąca różnicę pomiędzy wartością zamówienia a 80 zł.
- Pralni zobowiązuje się wykonać usługę prania z odbiorem i dowozem w czasie uzgodnionym z Klientem, z zastrzeżeniem, że nie może on być krótszy niż 24 godziny licząc od momentu podjęcia rzeczy od klienta.
- Pralnia nie gwarantuje całkowitego usunięcia plam z garderoby zwłaszcza gdy plamy były stare lub uprzednio zapierane przez klienta.
- Klient pralni zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia kieszeni, poinformowania o ewentualnych plamach, określenia ich pochodzenia, wskazania rozdarć i dziurek.
- Pralnia nie ponosi odpowiedzialności za szkody w garderobie których nie można było przewidzieć przed jej przyjęciem, a wynikające np. błędnej informacji o sposobie konserwacji zamieszczonej przez producenta na wyrobie, nieodpowiedniej jakości materiałów z których wykonane są przedmioty objęte usługą pralniczą, niedostatecznej trwałości farbowania, napisów drukowanych, zbiegania się materiału, impregnacji i innych wad ukrytych.
- Pralnia nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w oddanej do prania odzieży.
- Pralnia może odmówić wykonania usługi przed przyjęciem garderoby lub odstąpić od usługi gdy jej wykonanie okaże się niemożliwe.
- Klient zobowiązuje się sprawdzić jakość wykonanej usługi na miejscu w chwili odbioru odzieży. Brak zgłoszenia pisemnych zastrzeżeń w chwili odbioru odzieży oznacza brak zastrzeżeń ze strony klienta co do jakości wykonanej usługi i nie może stanowić w przyszłości podstawy do roszczeń reklamacyjnych.
- Zgłoszenia reklamacyjne przyjmowane są na podstawie paragonu lub faktury VAT wydanych przez Pralnię w momencie przyjmowania rzeczy. Przedmiot reklamacji musi posiadać oryginalne oznakowanie pralnicze.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty jej złożenia.
- Zgłoszenie reklamacji nie powoduje zawieszenia obowiązku zapłaty za usługę.
- Świadczący usługę nie odpowiada za wady fizyczne, gdy:
- powstały one w wyniku wady tkwiącej w materiale dostarczonym przez Klienta, np. niewłaściwym oznakowaniu konserwacyjnym wyrobu przez producenta (art. 641 w zw. z art. 559 kc);
- Klient sam spowodował wadliwość asortymentu, np. udzielając pracownikom Świadczącego usługę wskazówek, od których nie chciał odstąpić (art. 641 kc);
- Klient wiedział lub przy dołożeniu zwykłej staranności mógł wiedzieć o wadach w chwili odbioru i nie zgłaszał żadnych zastrzeżeń (art. 638 w zw. z art. 557 §1 kc);
- wada powstała po wydaniu rzeczy Klientowi (art. 559 kc).
- W razie nieodwracalnego uszkodzenia asortymentu z przyczyn leżących po stronie Świadczącego usługę, Klientowi przysługuje odszkodowanie w wysokości odpowiadającej wartości asortymentu w chwili oddania go do prania. Asortyment, za który Klient otrzymał odszkodowanie, pozostaje u Świadczącego usługę.
- W przypadku niemożności polubownego rozwiązania sporu pomiędzy Świadczącym usługę a Klientem asortyment będący przedmiotem wykonanej usługi może zostać poddany ocenie niezależnego eksperta. Koszt ekspertyzy w razie potwierdzenia w niej stanowiska Świadczącego usługę ponosi Klient.
- Świadczący usługę oświadcza, że powierzony asortyment przez Klienta jest objęty ubezpieczeniem przez PZU – polisa nr 1009549078
- Nieodebranie garderoby w ciągu 3 miesięcy upoważnia pralnie do dowolnego rozporządzenia nią np. przekazanie na cele społeczne.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego.
Uwaga. Promocje się nie łączą i nie dotyczą usługi czyszczenia dywanów